21 Şubat 2015 Cumartesi

DEEP TONE-DERİN MAVİ


Bir düş yeşerdi gökyüzünden onun adı Derin Mavi'ydi.
Yazarı da hepimizin çok sevdiği,kendisinin gerek blogu, gerekte ilk kitabının ayni ismi taşıdığı,Sade ve Derinle,mütevazı tavrıyla, yorumlarıyla bildiğimiz biridir.
Sevgili Deep Tone  takip eden bilir, onu okumak serin sularda yüzmeye benzer.
Parmaklarımızın üzerinde ucu ucuna  yürümek gibidir, sessizlik içinde okumak ama iz bırakmamak hüzne dair.İlla ki hafiflik hissedeceksin satırlarında, kural budur :) 
Görünürde kendisine  dair bir şey bilmeyiz , fakat  yer verdiği öykülerindeki esinlenme, veya hayali karakterlerine yüklediği duygular  gerçektir, çok içimizdendir, sadedir derindir, en çokta mavidir.Mavinin insana giyinme halidir. Onun duyguları, temiz kalbi,yazılarının içinde emanet gibidir.
Okuyucusuna armağan ettiği yeni kitabındaki  bu duyguları,gözlerimiz gibi sakınmalı  o zaman diyorum bende.
Bu sefer Derin Mavinin yarattığı etki çok başka, zaten hiçbir yazısı diğer yazıyla aynı değildir yazarımızın.
 bu sefer ki diğerlerinden  çok farklı, onu şiir yüzüyle de keşfediyoruz aynı zamanda.
Dizelerindeki hisler, şiiri bitirince sarhoş ediyor,öykülerde tebessüm ettiriyor.
Derin  Mavi bir rüzgar esintisi tadında, su gibi, bir çırpıda okunuyor, bir kere okumak yetmiyor,en azından bana yetmedi.
Tekrar tekrar başa dönmek, sarhoş olmak, tebessüm etmek, yaşamak geliyor kitabı içinden.
Bu yüzden bu başlığı, kitabı  tanıtım amaçlı yazdığımı farz edelim.
Özetin ve yeni fotoğrafların çok yakında devamı gelecektir.
Kitabı tanıtan diğer blogçu arkadaşların bloglarındada belirttiğim gibi...Sevgili  Deep yolun hep açık olsun güzel yürekli arkadaşım :))


42 yorum:

  1. hımm güzel bir kısa tanıtım olmuş Jysra cım sanırım arkadan bir yazı daha gelecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmaz mı yeni yazı ablacım tabi ki :)
      Sevdin mi ya işte senin sevmen çok çok önemli benim için :) :)

      Sil
    2. şey ben de sevdim. benim sevmem de önemli mi? (uff çok kıskancım resmen) :D

      Sil
    3. Sorman hata :)
      Düşünsene sevdiklerin bu yaptığın doğru değil hiç hoş değil diyor bir üzülürsün bir üzülürsün sorma :))
      Çok önemli düşüncüncelerin elbette diyorum zaten hep :)

      Sil
    4. sırf güzel söz duymak için bile seninle iletişim kurulur ha. Resmen egomu tatmin ediyor söylediklerin :D
      şaka bunların hepsi biliyorsun. sen de önemlisin, düşüncelerin, duygularınla. bunu da biliyorsun :) çok öptüm çok sevdim cici kız :)

      Sil
    5. Güzel söz duymaya hepimizin ihtiyacı var ya niye kötü yakıştırmalar yaparlar ki insanlar ego mego üf cici kızlarız biz işte :))Bende seni çok öptüm kocaman sarılıyorum sana canım benim :))

      Sil
  2. Daha şimdi Kreatif başkan'dan okudum sade ve Derin'i. Şimdi de Mavi. Çok güzel anlatmışsın. Kalbi misler kokan deep. Fotografta çok güzel bir yerde çekilmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kreatif Başkanın anlatımı inanılmazdı ya bende okudum onu çok güzeldi ama :))
      Ne güzel bulmuşsun işte evet kalbi misler kokan deep o :)
      Sevgilerimi iletiyorum :)

      Sil
  3. yüsraaa kelimelerin çok güçlü senin . çok etkilendim. ben deepin yerinde olsaydım kesin ağlardım bu yazıdan sonra. ;) gurur verici bir tablo deep adına.
    benim için söylediklerinize de çok teşekkür ederim kiiii ne kadar sevindirik oldum hehe mucks :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sözlerinden sonra benim ağlayacağım kesin bak ne ince ruhlusun Allahım ya.Canımsın sen ne teşekkürü gerçekleri demişiz işte :))

      Sil
  4. Şiirle pek aram yoktur. Belki de yeterince okumayı denemediğim için sevemedim. Bunu değiştiren kişi deep olur belki de belli mi olur :) fotoğrafları çok beğendim canım :)
    uzun bi süre deepin kendisiyle ilgili yazdığını sanmıştım. Meğer kurguymuş sonra anladım :) ilk kitabı çok güzeldi ve bence o da geriye dönüp dönüp okuyabileceğimiz bir kitap. Deep çok başarılı yolu açık olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım :)
      Şiir benim ilk göz ağrım herkesin sevme anlayışı bambaşka ama işte şiir daha fazla motiv istiyor kolay gözüksede daha zor okunuyor bir kaç satıra kocaman duygular sığıyor yazı öykü filan daha kolay film gibi :)
      Şiir kısa film gibi derim ben gerçek şiirin sözleri sarhoş ediyor işte damağında çok güzel bir tad kalıyor öyle böyle değil işte şiir sevgim.Sende sevebilirsin ama olsun sen hafif olmayı rahat olmayı seviyorsun kitaplardaki satırlarda oda çok güzel birşey hele romanlar işte birinin günlüğünu okuyormuş kadar inanılmazdır ilgi çekicidir kitabın bir karakteri gibi hissetmeyi seviyorsundur belki sen :)
      Deep çok gerçekçi yazıyor ya ondan kendi hayatı zannediyoruz anlattıklarını bende hep insanları hayali duyguları gerçek diyorum :) Bakalım kendisi ne diyecek :)
      Kitaplarının en güzel özelliklerinden biri zaten istediğinde istediğin yerden okumaya başlaman veya sıkılınca rastgele bir bir yazısını okuyabilme imkanı oyun haline geldi bu bende hatta :)Her gün Sade ve Derini rastegele bir sayfasını açıp bugünün yazısı bu diyorum tekrar okuyorum :)
      Bunu Derin Mavidede uygulayacağım kesin :)

      Sil
  5. Benim de şiirle falan aram yoktur ama beğendim güzel olmuş

    YanıtlaSil
  6. blog dışında hafta sonu amel defteri nolduuuu herşeyyolundamııı.

    bi de baksana, bi film yazmıştım, mandalinler, mandariins, estonya, biraz sizin oralar savaş zamanı ya, izledinmiydi, oskara adaymış bu akşam yaaa. amaödev değil için raat olsun :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söyle benim amel defterliklerim senin okuduğun kitaptan daha uzun oldu dimi hihihi :)
      Cuma Derin Maviyi okudum Cumartesi Vardar kenarındaydım ondan önce Derin kardeşlere bir sürpriz yapmak için bir yere uğradım ama haftaya dediler ki bu nedir söylemeyeceğim merak et azcık :d yazlık bir havaydı dün gün batımından sonra Anneanneme gittim gecede onda kaldım halada ondayım yarın Cehenneme gidicem işte Beden sınavı tekrarlanacakmış öyle valla :)
      Mandalinler anladım ay çatla sen görev işte görev bana ne basma arnavut inadıma izleyeceğim oh olsun :)
      Bugünde Aynadaki Göz okudum işte :)
      Sen neyaptın çudutu ya bir de gözümden kaçmıyor artık film postu yazmıyormusun :/

      Sil
    2. bütün hafta soğuk ve kar vardı yaaa sıktı valla :) haftasonu ısındı ben de yürüdüm bol bol :) bugün de yemek filan yaptım mantar ve makarna :) sona çamaşır ve bulaşık felan. film yazcam yaaaa birikti evet bugünlerde biraz kitaba ağırlık verdim. bi deeee bugün dinleniyom işteeee, kardeş payı adlı diziyi izliyom yutuptan, bipsiz versiyon, ya çok gülüyom bak, biraz kaba argo filan ama aslında bizim kültür bu yaaa yani istanbul insanı aynen böle işte, 2. bölümün sonunda öle komik göbek atıyolar kii.:)

      ayyyy ne kadar ne kadar derin maviiii :)

      Sil
    3. Artık kar yağsın demezsin dimi öyle direkt azcık hava düzeldi diyipte üşütme ha :)
      Afiyet olsun ozaman ellerine sağlık mantarın bir de sosu güzeldir ama dimi :)Kardeş Payı fragmanlarında çalan şarkıyı anımsadım bölelim herşeyi yarı yarıya olsun kardeş payı :)))İyi seyirler

      Ne kadar ne kadar kocaman kocaman derin mavi :)

      Sil
  7. Merhaba blogunuzu çok begendim takibimdesiniz bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  8. ay ben de şimdi dicektim bugün ananeme mi gittin diyeeeeee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok be deepcan nerdee küçük dayım döndü Arnavutluk ve Almanyadaydı yengemlerin tarafları filan şimdi ev kalabalıklaştı çok öyle ben yüklenmiyim dedim gelir gelmez bir de kuzenler grip olmuş işte üşütmüş annemde hastalık duyunca verem sanki diye abartıyor yok sizde hasta olursunuz diyo gidemedim öyle :)
      Kitap okudum Parfüm bir katilin hikayesi azcık ağırdı filmi daha ağır diyorlar öyle valla yarında akşama kadar okuldayım.Kendine iyi bakıyor musun sen :)

      Sil
    2. jysratane :) hımm peki evdeydin yani. parfüm çok iyi roman ya filmi biraz ürkünç ama iyi :) okul ne güzel seviniyorsundur kikiki :) bakıyom ivit bakcam tabii. bi deee kardeş payı 7. bölüm izliyom kikiki. medcezir çok fenaydı. senin ekmekli dizi nası gidiyoooo :)

      Sil
    3. Oy yüsratane mi çook hoş ya bak senin herşeye hitabın başka bir de şiirde off be börtü böceğe filan kitaba bile nasıl iyimser sevgiyle yaklaşıyon :)
      Parfümü biliyorsun yaşaşın senin okuduğun bir kitabı izlediğin bir filmi okumam izlemem sonra senden yorumunu duymak çok güzel çünkü çok bilgilisin sonra sen onaylayınca tamam izlemeye okumaya kat mi kat değer diyorum bak çok sevindim :)
      Bakacaksın tabi kendine iyi ya yoksa çok kötü arnavut arnavut kızarım :) İyi seyirler güzel izlemeler bak sen anlatınca merak ettim bir ara izleyeyim :)
      Mira ya çok üzüldüm bak kıza hele rüyada filan hiçbirşey olmadığını görüyordu sanki şaşkın şaşkın :(
      Kara ekmek heycanlı valla bak kızın biri sevgilini bıçaklıyor çünkü sevgilisi ortada bırakıyor kızı.
      Sonra kız kaçıyor otostop çekiyor bir çiftin arabasına biniyor bu çifti birbirine düşürüyor.Sonra bu arabadaki çift tartışıyor çocuk sevgilisini uçurumdan aşağa atıyor.Bunlara sebep olan diğer kız çifti kaydediyor videoya diyor ki çocuga sen beni saklayacağın ben seni ikimiz katiliz bunlar formalite sevgili oluyor çocuğun dünyasına giriyor kız zengin aile filan kendi ailesine karşı ölü gösteriyor kendisini yaşadığını bir kız kardeşi biliyor çok karışık :)

      Sil
    4. ama sen biricik tanesin de ondan işte akıllım :) kitap film sinema filan işte kültürel konularla ilgiliyim ya onlar işte :) örneğin gündem tarih politika pek bilmem ki :) arnavut damarın de miii :) 7. bölümü bitirdim izle ya bizim istanbul valla böle işte daha doğrusu halk böyle konuşuyor izmir de böyle ankara da :) kara ekmek kaç bölüm oldu söleseneee kardeş payından sona bakarım ki :) bak benim grup var sevdiğim, şubat dizisi ve intikam kadrosu, melisa sözen mert fırat alican ulusoy, onların da dizisi ve filmi geliyo :) aa kız neler de yapıyo öyle ha amaniiiin :)

      Sil
    5. Sensin derin tane trileçe hoca tamam mı :)
      Politika,hukuk sevmem bende dünyayla alakam yoktur ama tarih severim geçmiş bitmiş korkulacak birşey yok o manada :)
      İstanbul ,İzmir, Ankara üçlemesi ha deme bana bunları arabeske bağlıyom özlemden hiihihi :)
      Kara ekmek 6 bölüm oldu galiba ya Özlem Yılmaz başrol işte sert yapısı filan var kızın mıncık roller yakışmıyor burda oturmuş karakteri Unutulmaz dizisinde çekemezdim :) aa bak intikamdan engin hepileri var kara ekmekte :)
      Oo sevdiğin oyuncuların dizisi filmi ha söylersin dizinin filmin isimlerini bir ara zahmet olmazsa :)
      Oo ne yapmıyor ki Asiye ama bakma yufka yüreğinden yapıyor kendisinden başka herkesi düşünüyor kendisi için yapmıyor hiçbirşey yazık :)

      Sil
  9. Merhaba, blogunuzu çok beğendim ve takibe aldım banada beklerim sevgiler. http://feracelihanimkiz.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  10. canııım doğum günün mü bugüüün? deepte gördüm de :) MUSMUTLU YILLAR, NİCE SENELER OLSUN gölünce , sevdiklerinle Happy Birthday Yüsraaa mucks <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkanım birtanem resmen doğum günü kutlatıyorum ya oda nasıl kelimeyse kendime gıcık oldum :d
      Tatlım teşekkür ederim yüreğin için kalbin için seni burada tanıdığıma çok mutluyum içten sözlerini duymak beni bir hayli mutlu ediyor Rabbim güzel seneler nasip etsin hepimize sevdiklerimizle değer verdiklerimizle beraber iyi ki varsın :))) ❤❤❤

      Sil
  11. jysraaa :) keşke kendim bilseydim ama olsun Deep'ten öğrendim.Doğum gününmüş :) İyi kiiiiiiii doğdunnnnn :) Deep'in dediği şu an ağlamakla meşgul olabilirsin :) Duygusal şairim benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canııımmmm seni gördüğüme okadar çok sevindim ki inan ki nasılsın derslerin mutlu musun özlendin burda yemin ederim.Bak işte sen burdasın ve bu sözleri söylemişsin bundan kıymetli birşey yok heycandan yutkunamıyorum benim biricik doktorum evet Deepte sende çok iyi biliyorsunuz ağlamakla çok meşgulum hayatta ben hihihihi ama siz hep gülün öpüyorüm birtanem :) :) ❤❤

      Sil
  12. Merhaba, bloğunu deep sayesinde keşfettim.
    Yazı da çok güzel olmuş, merak uyandırıcı;)
    Kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar hoş geldiniz :)
      Yazı kitabın yanında birşey değil benim ki bir özet :)
      Okumanız tavsiyemdir Derin Maviyi sevgiyle kalın :)

      Sil
  13. Merhaba Bloğunuzu çok beğendim tabibime aldım bende beklerim sevgiler....

    YanıtlaSil
  14. Merhaba ,
    Blogunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim.
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  15. Merhaba, Deeptone den geldim, takipteyim bana da beklerim
    http://meleginhediyeleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  16. blogunuzu derin mavi kitabındaki şiirleri kardeş bloggerların sesinden dinledikten buldum ,gerçekten samimiyetin göstergesi. Bende 2.5 yıldır blog yazarıyım ilk başta İsveçte erasmus deneyimlerini anlatmak için açmıştım ama şimdi talep gelince yazmaya devam ediyorum. Daha yeni yeni blog yazarlarını düzenli takip etmeye başladım. Bloguma sizi de beklerim. Takipçinizim :)

    http://arslanyusuf.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil